Doar 300 de maşini au fost casate în Argeş, în prima etapă a Programului Rabla. Programul de înnoire a parcului auto nu mai stârneşte atât de mult inters pe criza. Statistica întocmită la nivel local, la cele trei centre de casare incluse în Programul Rabla, Remat, Proremat şi Metal Impex, arată că până la 29 mai doar 300 de rable au fost transformate în fier vechi.
„Rămân cu Dacia mea până trece criza”
Proporţia consemnată la nivel naţional, care indică înjumătăţirea numărului de solicitări faţă de perioada similară a ediţiei de anul trecut a Programului Rabla, este menţinută şi la nivel local. Principala explicaţie pentru situaţia actuală este lipsa banilor. ”În prima etapă, încheiată pe 29 mai, am casat în jur de 100 de maşini mai vechi de 10 ani. Mai puţin cu 40% faţă de anul trecut şi asta pentru că a scăzut puterea de cumpărare.”, spune Cristi Muşătescu, reprzentantul firmei Proremat Piteşti. Speriaţi de criza economică, piteştenii nu prea mai sunt dispuşi să renunţe la rable. Mai ales cînd posibilităţile de a plăti diferenţa dintre prima de casare şi preţul noului vehicul foarte reduse. Un astfel de exemplu este cel al lui Constantin Ene (51 de ani), care conduce o maşină Dacia fabricată în 1990: „ Speram ca în acest an să-mi dau maşina la REMAT, pentru a-mi lua una nouă. Strânsesem şi ceva banii, însă am renunţat la idee, pentru că vremurile sunt destul de grele. Rămân tot cu Dacia mea, până trece criza.”
Logan mai ieftin cu 2000 de euro
Pe primul loc în topul preferinţelor piteştenilor care-şi mai permit totuşi să facă acest pas, rămân autoturismele Dacia. Uzina de la Colibaşi a vândut în acest an 1371 de maşini în toată ţara prin programul Rabla, astfel că şi-a dublat cota pentru etapa a doua. „Noi am vândut cel puţin la fel de bine ca anul trecut, prin Programul Rabla. În prima etapă, am vândut 147 de Loganuri, ceea ce este o