Radio ZU s-a lansat în forţă, ajungând să fie postul cu cei mai mulţi ascultători din Bucureşti. La nivel urban, marea surpriză este Radio România Actualităţi (RRA), care a devansat Kiss FM, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio. Potrivit Studiului de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 12 aprilie 2009, făcut public ieri, posturile de radio naţionale au înregistrat diminuări de până la 24% în Bucureşti. Audienţa totală nu a avut o scădere puternică, însă publicul a migrat spre alte posturi. Radio ZU, lansat la sfârşitul lunii septembrie, a avut o evoluţie spectaculoasă, fiind ascultat de 261.800 de persoane pe zi în Bucureşti.
Această creştere se datorează piesei de rezistenţă: cuplul Buzdugan şi Morar, care a menţinut şi Radio 21 pe primul loc în audienţe. După plecarea acestora, în vara anului trecut, Radio 21 a căzut pe locul al treilea în clasamentul audienţelor pe Bucureşti.
Postului Gold FM i-a priit rebrandingul din radio Total, având o creştere cu 54,5% a numărului de ascultători în Bucureşti.
Radio 21 a pierdut 221.000 de ascultători
În studiul de audienţă trebuie luat în considerare şi market share-ul, care reprezintă cota de ascultare a unui radio, pratic, cât timp îşi petrece ascultătorul pe postul respectiv. Astfel, din acest punct de vedere, radioul cu cea mai mare cotă de ascultare, în Bucureşti, este Radio România Actualităţi (18,7%), urmat de Radio ZU (14,2%) şi de Radio 21 (11,3%).
În ceea ce priveşte audienţa din oraşele din România a apărut o nouă răsturnare de situaţie.
Radio România Actualităţi a devenit lider, fiind ascultat de aproximativ 1,3 milioane de români în fiecare zi. Postul public a avut totuşi o scădere cu 10% a audienţei. RRA a trecut în 2008 printr-un proces de rebranding cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la lansare.