Altadata vanati de head-hunteri, proaspetii absolventi de MBA cauta de aproape jumatate de an un nou job, scrie saptamanalul Business Week.
Recesiunea a secatuit resursele angajatorilor de a deschide spre concurs noi posturi, chiar si atunci cand bate la usa ultima generatie de absolventi de MBA. Mai mult, companiile care ofertasera studentii de MBA amana angajarea cu acte a acestora, cele mai frecvente cazuri inregistrandu-se in industrii precum costumer service, FMCG sau IT.
“Multi dintre studentii implicati in programe de internship, care primisera o oferta de angajare, sunt respinsi acum, cerandu-li-se sa astepte cateva saptamani sau cateva luni pana la angajare”, a spus Jeffrey M. Fischer, director al MBA Career Management Center la University of North Carolina, Chapel Hill.
Majoritatea cererilor de amanare a inceperii unui nou job vizeaza perioade de la trei la sase luni. Unele companii, cum este Deloitte, au confirmat deja devansarea datii de angajare in departamentul de consultanta a unor absolventi, dar ofera acestora compensatii pentru perioada de stat ”pe liber”. Pentru a nu-si periclita imaginea si pentru a mentine o incredere ridicata in mediul organizational, companiile stramtorate economic gasesc totusi resurse pentru a plati asigurarea medicala sau pentru acordarea unor bonusuri in bani.
Fara promisiunea unui castig in urmatoarele luni, absolventii declara ca accepta un job pentru a se putea intretine, chiar daca sunt supracalificati pentru acea slujba.
Unii au ales solutii pe termen scurt, angajandu-se chiar in domenii adiacente sau total diferite fata de sepecializarea in cadrul MBA, in timp ce altii isi mentin vechile slujbe, cautand in secret un post mai bun. O alta categorie de absolventi prefera sa lucreze fara a fi platiti inca pentru companiile care i-au ofertat in urma cu cateva luni.
Consilierii in cariera