Compania italiană caută noi soluţii pentru a deveni al doilea constructor mondial. Pentru a-şi atinge ambiţioasa ţintă de producţie, Fiat ia în calcul preluarea GM Latin America, a Saab sau asocierea cu un alt jucător european. Preluarea Opel de către Fiat ar fi însemnat dublarea producţiei anuale şi ar fi reprezentat un pas înainte pentru constructorul italian, care şi-a propus să devină numărul doi mondial în industria auto.
În 2008, Fiat a produs puţin peste două milioane de maşini, dar gigantul intenţionează să îşi majoreze capacitatea la 5,5-6 milioane de autoturisme pe an, devenind astfel cel mai mare competitor al Toyota Motor, liderul pieţei.
Ratarea tranzacţiei cu germanii de la Opel îi obligă acum să caute noi soluţii pentru a-şi atinge ţinta.
Alternative
Printre alternative se numără achiziţia diviziei latino-americane a General Motors (GM), preluarea unităţii Saab a GM sau asocierea cu un alt producător auto european – PSA Peugeot Citroen (Franţa) sau cu Bayerische Motoren Werke (Germania). Astfel, prin preluarea GM Latin America, italienii ar adăuga încă un milion de autovehicule la cele 2 milioane produse de Chrysler.
Pentru acesta din urmă, cei de la Fiat au planuri mari, intenţionând să-l aducă pe locul şase în topul constructorilor mondiali, cu o producţie de patru milioane de unităţi anual.
Opel merge la Magna
Oficialii germani au decis, cu câteva zile în urmă, ca Opel să fie preluat de furnizorul canadian de componente auto Magna International şi nu de constructorul italian Fiat.
Marca germană Opel a fost scoasă la vânzare în condiţiile în care compania-mamă, General Motors (GM), se confruntă cu mari probleme financiare şi a intrat deja sub protecţia legii falimentului.
Ministrul italian de Finanţe a declarat că eşecul