Avionul Airbus A330 prabusit pe 1 iunie in oceanul Atlantic era echipat cu senzori de viteza ce urmau sa fie retrasi de pe piata.
Producatorul de avioane Airbus a recomandat schimbarea senzorilor de viteza de pe modelul A330, inca din septembrie 2007, deoarece exista riscul ca acestia sa nu functioneze corespunzator, potrivit Bloomberg.
Recomandarea Airbus a fost inclusa intr-o nota confidentiala trimisa companiilor aeriene, potrivit unor surse anonime. Senzorii de viteza cu care este dotat modelul Airbus A330 sunt sensibili la gheata si pot afisa date eronate.
Aflarea vitezei reale de zbor este cruciala pentru pilot, deoarece o viteza prea mica poate duce la pierderea altitudinii, in timp ce o viteza prea mare poate duce la dezintegrarea avionului.
"Pentru moment, nu exista vreun indiciu care sa favorizeze ipoteza dezintegrarii in zbor sau a unui soc la suprafata oceanului", spune Dominique Bussereau, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor francez.
Compania Air France incepuse deja inlocuirea senzorilor de pe avioanele sale, insa avionul care s-a prabusit in largul coastelor braziliene nu fusese inca programat pentru schimbarea pieselor.
Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legatura intre Rio de Janeiro si Paris, a disparut in largul coastelor braziliene cu 228 de persoane la bord, printre care se afla si o romanca.
Avionul Airbus A330 prabusit pe 1 iunie in oceanul Atlantic era echipat cu senzori de viteza ce urmau sa fie retrasi de pe piata.
Producatorul de avioane Airbus a recomandat schimbarea senzorilor de viteza de pe modelul A330, inca din septembrie 2007, deoarece exista riscul ca acestia sa nu functioneze corespunzator, potrivit Bloomberg.
Recomandarea Airbus a fost inclusa intr-o nota confidentiala trimisa compani