Reprezentanţii IMM-urilor şi dealerii auto consideră că includerea firmelor în programul Rabla poate transforma un eşec într-un succes. Eşecul nedeclarat, dar vizibil, al primei etape din 2009 a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional a determinat Ministerul Mediului să accepte includerea vehiculelor comerciale uşoare, precum şi posibilitatea ca, începând cu cea de-a doua etapă, aceeaşi persoană fizică să achiziţioneze mai multe maşini. Din nefericire, a
Reprezentanţii IMM-urilor şi dealerii auto consideră că includerea firmelor în programul Rabla poate transforma un eşec într-un succes.
Eşecul nedeclarat, dar vizibil, al primei etape din 2009 a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional a determinat Ministerul Mediului să accepte includerea vehiculelor comerciale uşoare, precum şi posibilitatea ca, începând cu cea de-a doua etapă, aceeaşi persoană fizică să achiziţioneze mai multe maşini. Din nefericire, aceste modificări anunţate de ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, au şanse reduse de a spori numărul maşinilor vechi eliminate din trafic.
Un impact mult mai mare ar avea însă acceptarea persoanelor juridice în program, precum şi a finanţării achiziţiilor de către companiile de leasing. „Un astfel de program ar susţine atât IMM-urile, cât şi industria europeană şi cea naţională de profil. Interesul este dotarea IMM-urilor cu utilitare performante, astfel încât să crească productivitatea şi să se diminueze costurile. Anul acesta, ar putea fi astfel înlocuite circa 20.000-30.000 de utilitare“, a declarat pentru Capital preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu. Şi Valeriu Țoneş, directorul de comunicare al importatorului AutoItalia, este de părere că includerea firmelor şi a leasingului sunt soluţiile optime pentru relansarea prog