Cu toate ca cererea pentru autoturisme noi a inregistrat o scadere de peste 50% in primele patru luni, cei care au luat decizia de a achizitiona o masina nu s-au reorientat catre marci din segmente inferioare, ci doar dupa discounturi si modele mai accesibile, potrivit jucatorilor din piata auto.
"Clientii care au achizitionat un automobil prin programul "Rabla" s-au uitat in primul rand la masini de familie cu o oferta buna. Astfel majoritatea au achizitionat o Skoda Octavia Tour si nu o Fabia, care era mai ieftina", a spus Daniel Dirivicean, directorul de vanzari al Brady Auto Center, unul dintre cei mai mari dealeri Skoda din Capitala. El a subliniat ca in general acestia au achizitionat un model pe benzina datorita pretului mai scazut de achizitie.
In cazul Octavia Tour versiunea cu motorul pe benzina de 1,4 litri a scazut cu 11%, fata de un declin de 58% in primele patru luni in cazul versiunii diesel de 1,9 litri. In primele patru luni 70% dintre modelele Octavia Tour au fost echipate cu dieselul de 1,9 litri TDI, in timp ce anul trecut acesta detinea 80% din volum. Diferenta de volum este reprezentata de cei care au optat pentru o motorizare pe benzina, mai ieftina.
Clasa mini a mers cel mai bine
In primele patru luni ale anului vanzarile modelelor de clasa mini au inregistrat un declin de 11%, la 2.213 unitati, in comparatie cu cel de 48% in cazul pietei autoturismelor de import. Pe de alta parte, segmentul limuzinelor de lux a scazut cu 62%, iar SUV-urile din segmentele superioare au inregistrat un declin de pana la 70%.
In cazul Dacia, prin programul "Rabla" s-a comercializat in proportie de 80% modelul Logan sedan in principal cu o motorizare pe benzina, care reprezinta cea mai ieftina alegere din cadrul gamei constructorului autohton. In segmentul automobilelor cu un pret scazut, clientii nu au optat intr-o propo