Criza economică se resimte şi pe piaţa GPS-urilor, jucătorul numărul unu din România, Mio, înregistrând o scădere a vânzărilor pe primul semestru de 35% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Reprezentanţa locală a producătorului taiwanez vorbeste de 15.000 de unităţi vândute în prima parte a anului şi anticipează pentru întregul an comercializarea a 35.000 de unităţi.
"Criza prin care trece economia a dus la această scădere. Dar suntem optimişti faţă de începutul anului, am reuşit să ne păstrăm cota de piaţă, de 45%.
Pentru întregul an, piaţa echipamentelor GPS din România va atinge 80.000 de unităţi, nivel similar cu cel din 2008, sau probail mai redus", a declarat azi directorul general al Mio Technology România, Laura Samson.
"Rata de penetrare a echipamentelor GPS în România este foarte mică faţă de Europa de Vest, de numai 5%, faţă de Germania sau Marea Britanie, unde rata este de 60-70%. La nivelul Europei Centrale şi de Est, Mio are o cotă de 20%, iar Polonia este cea mai mare piaţă. Cred că România va ajunge a doua din regiune în următorii ani", a mai spus Samson.
Anul trecut, Mio Technology România a vândut 45.000 de unităţi.
"În acest an, vânzările din România vor fi către persoane fizice, majoritatea companiilor fiind interesate de reducerea costurilor, astfel că nu vor cumpăra. Vânzările către segmentul corporate au fost anul trecut sub 10% din total", a adăugat directorul general al companiei.
Estimările Garmin
În luna martie a acestui an, Bogdan Condurăţeanu (director Sheba, distribuitor Garmin) estima o piaţă de 50.000 de GPS-uri în acest an. Pentru 2008, Condurăţeanu vorbea de 20.000 de unităţI Garmin vândute în România, pe o piaţă estimată la 80.000 de unităţi.
Criza economică se resimte şi p