» La Tulcea a avut loc o dezbatere publica referitoare la impactul transfrontalier al Canalului Bistroe.
» Romanii acuza implicatii grave asupra mediului, in timp ce ucrainenii spun ca acesta nu are o "importanta covarsitoare" asupra mediului.
» Orice persoana poate face observatii pe aceasta tema, pana pe 19 iunie, la sediul ARBDD sau al Ministerului Mediului.
Dezbaterea publica a studiului referitor la impactul transfrontalier al proiectului ucrainean "Renovarea caii navigabile de mare adancime Dunare-Marea Neagra" pe teritoriul Romaniei, conform prevederilor Conventiei Espoo, a durat aproape patru ore. Atat autoritatile romane, cat si organizatiile neguvernamentale participan-te din partea romana au criticat studiul de impact, in timp ce autoritatile ucrainene au sustinut ca proiectul de renovare a canalului Bistroe nu are nici un impact negativ asupra biodiversitatii.
"Impactul semnificativ asupra mediului va fi generat asupra habitatelor naturale din zona din fata a Canalului Bistroe de aluviunile care vor fi dragate pentru mentinerea navigabilitatii, functionarea canalului va avea efecte asupra migratiei unor specii de pesti, cum ar fi scrumbia, va exista de asemenea un impact asupra biodiversitatii din zona adiacenta bratului, dar si un impact socio-economic, activitatea traditionala de pescuit urmand sa fie afectata", a declarat guvernatorul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) din Romania, Grigore Baboianu. Potrivit lui Baboianu, aceste modificari nu pot fi contestate, ele fiind deja demonstrate de Comisia de ancheta internationala Espoo, elaboratorii studiului avand obligatia de a gasi solutii pentru atenuarea acestor efecte negative.
Efectele, peste 20 de ani
"Acum se discuta despre faptul ca acest canal nu are nici un efect, dar ancheta Comisiei se refera la efectele pe ter