Programele "Rabla" din intreaga Europa au adus cehilor de la Skoda o crestere a comenzilor cu 15%
Skoda, divizie a grupului VW-Audi, alaturi de Volkswagen, va lansa in urmatorii trei ani un model de clasa mica, amplasat sub actualele Fabia si VW Polo, care va avea un pret mai mic care ii va permite sa intre in concurenta cu modelul Dacia Sandero.
"Avem in continuare in plan sa lansam un model sub Fabia, de clasa mica. Dar vom urmari cerintele pietei. Astfel, in trei ani vom lansa alaturi de VW un nou concept de masina de clasa mica. Acesta va fi plasat sub Fabia atat din punctul de vedere al dimensiunilor, cat si ca pret", a declarat pentru ZF Martin Lauer, directorul de comunicare al Skoda Auto.
Skoda a fost cel de-al doilea constructor la nivel mondial care si-a anuntat inca de anul trecut intentia de a lansa un automobil low-cost, alaturi de Toyota. Pe de alta parte, pe acest segment al pietei europene se regasesc in prezent doar modelele Dacia, Sandero si Logan, celelalte companii de profil nelansand un automobil care sa concureze cu acestea din punctul de vedere al pretului. La nivel european Dacia a inregistrat cea mai ridicata crestere odata cu demararea programelor de tip "Rabla" pe pietele vest-europene, unde este promovata ca brandul cu modele "de 5.000 de euro", din pretul masinii fiind scazuta prima de casare.
Pe piata locala cel mai ieftin model Fabia, cu motor pe benzina porneste de la 9.671 de euro, TVA inclusa, similar cu cel al unui Sandero diesel.
In Germania Fabia pleaca de la 10.320 de euro in versiune de baza, pret comparabil cu un Sandero cu o echipare medie.
In conditiile in care vanzarile Skoda in Europa in primele cinci luni au scazut cu 13%, la 263.764 de autovehicule, comparativ cu perioada similara a anului trecut, nivelul comenzilor in aceeasi perioada a crescut cu 15%, la 335.466 de masini, avans