Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata importurilor auto, care mai detine si functia de vicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, spune ca in prezent cele mai eficiente masuri pentru sustinerea industriei auto nu mai sunt cele directe, precum programul „Rabla", ci masurile care sustin intreaga economie.
„As extrapola aceste idei la ce masuri ar trebui adoptate pentru salvarea economiei, nu doar a industriei auto. Masurile adoptate cu privire la piata auto sunt in limita normalitatii, precum programul pentru innoirea parcului auto", a spus Brent Valmar, cel care conduce un business care a depasit in 2008 pragul de 1 mld. euro pentru al doilea an consecutiv, potrivit estimarilor ZF.
In conditiile in care in primul trimestru al acestui an jucatorii din piata auto estimau pentru 2009 un nivel de 150-180 de autoturisme atat Dacia, cat si importuri, acum acestia si-au refacut estimarile la 130.000 de unitati, volum similar cu cel al anului 2003, in scadere cu peste 50% comparativ cu nivelul de 270.000 atins in 2008.
In prima etapa a programului „Rabla" s-au comercializat aproximativ 12.000 de autoturisme, pragul de 10.000 de unitati fiind depasit dupa ce cota Dacia, initial de 1.731 de masini, a fost majorata la un total de 5.693 de unitati.
Programul Rabla, o „catastrofa"
„Prima etapa a programului „Rabla" a fost o catastrofa, cu doar 12.000 de masini vandute. A fost o dezamagire pentru cei care si-au pus sperante mari in acest program pentru a-si lichida stocurile. A fost o dezamagire si pentru ca s-a constatat ca nu aceasta era problema in piata", a spus Valmar.
In conditiile in care intre anii 2005 si 2008 s-au comercializat prin programul „Rabla" aproape 70.000 de autoturisme, Brent Valmar este de parere ca in cadrul programului se califica in pre