Tendinta s-ar putea mentine pentru intreg anul, ducand vanzarile de la 300 la 180 mil. euro. In regiune, Rusia, Ucraina si Romania sunt tarile cu cele mai drastice scaderi ale vanzarilor de laptopuri.
Piata locala de laptopuri a scazut la jumatate in primul trimestru din acest an atat din punctul de vedere al numarului de unitati livrate, cat si al valorii, tendinta care este asteptata sa se mentina pentru intregul an, arata datele preliminare ale companiei de analiza IDC.
Numarul de laptopuri vandute in T1 2009 a fost de 61.253 fata de 122.613 in urma cu un an, valoarea pietei fiind astfel plasata la aproximativ 40 mil. euro fata de 83 mil. euro in urma cu un an.
Conform datelor preliminare ale IDC, piata locala de laptopuri este asteptata sa scada in acest an la aproximativ 180 mil. euro, fata de 300 mil. euro anul trecut, in conditiile unei scaderi cu aproximativ 40% a numarului de unitati livrate. In primul trimestru din acest an cele mai mari vanzari au fost inregistrate de Asus, Lenovo si Toshiba.
Ciprian Donciu, directorul reprezentantei Asus in Romania spune ca cele mai mari scaderi de pe piata au fost provocate de absenta licitatiilor publice si de reducerea cheltuielilor de catre companii. "Cel mai mare minus se inregistreaza pe segmentul corporate si pe cel al licitatiilor. Firmele si-au restrans puternic achizitiile, chiar daca investitiile in infrastructura sunt foarte importante, iar reducerile de acum vor produce efecte", a declarat Donciu pentru ZF. El spune ca totusi vanzarile de laptopuri sunt inca bune, fata de alte segmente de piata, cum sunt calculatoarele de birou (desktop) sau componentele IT.
"Este clar ca cel mai afectat segment este cel al desktopurilor pentru ca nu mai exista cerere din partea utilizatorilor finali. Desktopurile erau de obicei cumparate de persoanele cu venituri mici, care nu isi permite