Inainte de a intra in segmentul SUV-urilor, Dacia lanseaza oficial pe piata locala primul crossover (un SUV cu tractiune doar pe doua roti) din istoria sa, pe un segment care reprezinta in Romania in jur de 3% din piata.
Autombile Dacia, principalul constructor de pe piata locala, va intra odata cu lansarea de maine a noului Sandero Stepway intr-unul dintre cele mai noi segmente din piata auto europeana, "inaugurat" in 2002 de Ford prin prezentarea lui Fusion, un model de clasa mica, dar cu o garda la sol mai mare, tipica crossoverelor.
"Sandero Stepway va avea cu siguranta o influenta pozitiva asupra marcii Dacia, datorita pretului scazut in comparatie cu segmentul din care face parte, care automat va atrage noi clienti", a spus Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Un crossover de clasa mica, la fel cum este Sandero Stepway, este o masina destinata traficului urban, care insa se deosebeste de un model de clasa mica (Sandero) prin garda la sol mai ridicata si ornamente exterioare specifice SUV-urile. Aceastadin urma categorie are intotdeauna un sistem de tractiune integrala, ceea ce-i permite sa ruleze pe teren accidentat.
Al saselea model
Sandero Stepway este al saselea model lansat pe platforma Logan, dupa Logan sedan, Logan MCV, Pick-up, VAN si Sandero. Al saptelea model va fi Dacia SUV.
Lansarea lui Stepway vine la un an de la prezentarea la Geneva a lui Sandero si dupa prezentarea in vara anului trecut a modelelor Logan in versiunea facelift, si cu aproape un an inaintea prezentarii primului SUV produs la Mioveni.
"Sandero Stepway demonstreaza ca Dacia este un brand dinamic, care cauta sa vina cu noi modele in fiecare an. Stepway va avea cu siguranta un impact asupra volumelor de vanzari ale lui Sandero, in special in Europa de Vest", a subliniat Const