De la inceputul lui 2008 si pana in prezent in Romania au fost sesizate 1.443 fapte de inselaciune prin intermediul telefoniei mobile, fiind trimise in judecata 31 de persoane, din care 11 erau deja incarcerate pentru alte fapte, a anuntat miercuri Politia romana. Autorii inselaciunilor contacteaza diverse persoane pe telefonul mobil, recomandandu-se ca reprezentanti ai unor firme de telefonie si cerandu-le sa reincarce cartele telefonice cu diferite sume de bani sau sa cumpere diferite produse, pentru care trebuie sa achite in prealabil anumite sume de bani, prejudiciul ajungand uneori si pana la 10.000 lei.
Metoda de inselaciune
Autorii suna de pe un telefon cu numar ascuns sau afisat, cerand victimelor datele personale, sub pretextul verificarii contului, ori pentru indreptarea unor erori in factura de plata. De asemenea, acestia le comunica victimelor faptul ca sunt castigatorii unor premii in bani sau produse electronice, ca au de plata contravaloarea unor convorbiri internationale, sau ca vor beneficia de un numar insemnat de minute gratuite.
Eventual, este recomandat si un alt numar de telefon unde cel inselat poate suna pentru a nu avea dubii in privinta autenticitatii mesajului sau a discutiei purtate.
Prejudicii si pana la 10.000 lei
Dupa ce a convins victima sa accepte operatiunea, ii solicita acesteia sa tasteze de pe telefon, sau ii indica numarul contului bancar unde sa efectueze operatiunea de plata a serviciilor, autorul intrand astfel in posesia unor sume de bani.
Prejudiciul cauzat poate varia de la 15 – 20 de euro, pana la 400 – 600 euro, in unele cazuri ajungand la suma de 10.000 lei, sustin oficialii Politiei romane.
Politistii se plang de prevederile legii stocarii datelor, a carei aplicare a fost suspendata pana la sfarsitul lui 2009
Politia acuza faptul ca cerc