Dupa 13 ani de cercetare in media, petrecuti in birourile celei mai mari televiziuni, Pro TV, si ale uneia dintre cele mai mari agentii de media, Zenith, Cristi Parvan incearca o intoarcere la profesia de baza, cea de sociolog, activandu-si firma de cercetare, un proiect ramas in asteptare inca din 2001.
In februarie anul trecut, Zenith Media anunta lansarea diviziei sale digitale, ZedDigital, condusa de Cristi Parvan, care isi pastra si pozitia de director de research (cercetare) al agentiei, detinuta in ultimii 7 ani. Trecerea spre online a fost un pas facut pe urmele consumatorului, pe care il gaseai tot mai des in acest mediu, explica Parvan intr-un interviu oferit in exclusivitate Wall-Street.
“Dincolo de a fi un instrument bun de publicitate, online-ul e o vitrina media in care poti sa vezi curente: care prind, care nu prind, incotro se duce consumatorul”, spune el. Dincolo de asta, media, in general, ramane in opinia sa cea mai functionala zona de research din Romania. Tehnicile de monetizare si negociere, formatele media s-au specializat intr-atat incat piata romaneasca ar putea fi chiar exportator de cunostinte. Cu toate acestea, media a intrat intr-o curba de speranta la inceputul anului. “Sunt prea batran pentru o curba de speranta in media”, scrie Parvan (34) pe blogul sau, intitulat...
... "Indreptar de ratare"
Dincolo de toate eforturile de cercetare, piata media a fost, in ultimii ani, dominata clar de cost. In perioada de crestere, cand televiziunile, presa si celelalte canale erau supraincarcate cu reclama agentiile de media luptau sa obtina spatiu publicitar, bazandu-se mai mult pe oferta de buying decat pe o strategie de research.
“Credeam ca zona de research are mai putina importanta din motive de inflatie. In perioadele de sold out de la televiziuni ca sa poti sa obtii spatiu in prime time ajungeai sa te duc