Chiar dacă pistele din Capitală nu se aseamănă nici pe departe cu cele occidentale, numărul bicicliştilor bucureşteni creşte simţitor de la an la an. Se pare că pasionaţii de ciclism n-au simţit criza financiară. Vânzările la biciclete şi numărul celor care închiriază vehiculele au crescut simţitor, inclusiv în 2009. În 2007 au apărut în Capitală primele piste pentru biciclişti. În 2008 s-a înfiinţat primul centru de închiriat biciclete pentru bucureştenii care preferă o alternativă ecologică şi sănătoasă în trafic sau pentru cei care pur şi simplu vor să facă mişcare în timpul liber.
În ultimii doi ani, comercianţii de biciclete arată că vânzările au crescut în mod semnificativ, iar vechii biciclişti confirmă şi ei faptul că străzile, care odinioară nu erau călcate de biciclete, sunt tot mai exploatate de aceste vehicule la orele când oamenii pleacă şi vin de la serviciu.
De ce aleg bucureştenii bicicleta
Pistele construite în Bucureşti au stârnit multe critici în rândul bicicliştilor, şi pe bună dreptate. Nu poate fi contestat faptul că pe o pistă mai găseşti pe ici-pe colo o bancă, un copac sau unele maşini parcate de şoferi, iritaţi, când nu-şi găsesc un loc unde să-şi lase maşina, şi indiferenţi faţă de drepturile biciclistului.
Cu toate că infrastructura Capitalei nu-ţi oferă încă un mediu care să împace atât şoferii, cât şi bicicliştii, realitatea arată totuşi că realizarea acestor piste a generat o mai mare receptivitate a bucureştenilor pentru bicicletă ca alternativă la maşină sau la mijloacele de transport în comun.
„Chiar cred că realizarea pistelor i-a îndemnat pe mulţi să meargă cu bicicleta. Eu o folosesc ca să mai reduc din cheltuieli şi să nu-mi mai fac abonament la metrou“, ne spune Alex Matei, un biciclist din Bucureşti. La fel ca toţi bicicliştii din oraş, şi el se confruntă c