Airbus a colectat 500 de comenzi pentru viitorul model A350, forţând compania rivală, Boeing, să caute soluţii pentru a rezista pe piaţa avioanelor cu mai mult de 300 de locuri. Însă proiectarea unui nou model este deosbit de costisitoare, necesitând investiţii de 15 miliarde de dolari. Până acum, strategia celor doi constructori de avioane a fost diferită.
În timp ce Airbus a mizat pe creşterea rapidă a călătoriilor aeriene, proiectând A380 superjumbo, cu capacitatea de 555 de pasageri, Boeing a ales un model cu mare flexibilitate.
787 Dreamliner are doar 260 de locuri, dar este capabil să efectueze zboruri directe între majoritatea aeroporturilor din lume.
Companiile aeriene au plasat deja 865 de comenzi pentru 787, care este programat să efectueze primul zbor în această lună.
Valoarea contractelor Boeing se ridică la 138 de miliarde de dolari, faţă de numai cele 65,4 miliarde de dolari pe care le va primi Airbus pentru cele 200 de comenzi pentru A380. Însă Boeing riscă să devină victima propriului succes.
Când Airbus a dorit să vândă un model asemănător cu Dreamliner, companiile aeriene au cerut un avion cu o capacitate mai mare de transport.