Din acest motiv jucatorii din auto au accelerat in ultimele luni investitiile in serviceuri, in timp ce inaugurarile de noi showroomuri au fost amanate pentru anii urmatori.
Pe piete mature, precum cea germana, majoritatea dealerilor isi acopera cheltuielile aproape integral din activitatea de service, profitul venind numai din vanzarile de masini. Astfel, chiar daca volumul scade, datorita automobilelor comercializate in anii anteriori dealerii pot inregistra in continuare profit.
„In anii de inceput ai industriei auto locale majoritatea veniturilor se realizau din vanzarile de masini noi, iar cu trecerea timpului cand s-au pus bazele unui business facut cu profesionalism service-urile au avut o pondere din ce in ce mai mare. De cativa ani, la dealerii mari veniturile din service au fost mai mari decat cele din vanzari", a spus Viorel Niculescu, fostul sef al Romcar, importatorul Ford pe piata locala, care acum detine dealerul Jaguar si Land Rover ATT si un service multibrand.
Potrivit lui Niculescu, dealerii vor continua investitiile in service pentru ca este o cale obligatorie de dezvoltare, dar in industrie majoritatea proiectelor sunt inghetate deocamdata. „Daca in anii trecuti la marile service-uri se astepta la o programare si trei saptamani, acum majoritatea lucreaza cu programari de doua-trei zile", a spus Niculescu.
Reducerea activitatii firmelor de transport, determinata de criza financiara, a avut o influenta directa asupra activitatii de service, kilometri mai putini determinand intervale de revizii mai mari.
In cadrul service-urilor AutoItalia, importatorul Fiat pe piata locala, la nivelul lunii noiembrie din activitatea de service 60% proveneau din segmentul vehiculelor comerciale, procent care pana in aprilie a scazut la 30%, deoarece masinile ruleaza mai putin si implicit intervalul dintre revizii este mai mare.
„Tr