Cand compania italiana Fiat s-a lansat pe piata din Statele Unite la sfarsitul anilor '70, producatorul auto credea ca are solutia pentru a pune capat unei crize a resurselor de combustibil care dura de mai bine de un deceniu peste Atlantic, scrie The Wall Street Journal.
Conducerea producatorului italian a mizat atunci pe o gama de masini de dimensiuni mici si cu un consum eficient, insa succesul s-a lasat asteptat. Compania a avut mari probleme in construirea unei retele eficiente de reprezentante, iar numarul mare al plangerilor legate de calitatea autovehiculelor nu facea decat sa ingreuneze situatia. Fiat a fost obligata sa se retraga de pe piata americana la inceputul anilot '80, suportand rusinea unei infrangeri pe teritoriul american.
Fiat se intoarce in SUA dupa 30 de ani
Dupa aproape trei decenii, Fiat incearca sa se relanseze pe piata americana. Noua alianta incheiata cu grupul Chrysler ii ofera producatorului italian acces la o retea complexa de reprezentante si service-uri si o companie care are mare nevoie de inovatii tehnologice.
In ultimii ani, modelele fabricate de Fiat au fost destul de populare in Europa, vanzarile din regiune ale companiei auto fiind comparabile cu cele raportate de Ford sau Volkswagen. In primele patru luni ale lui 2009, cele mai vandute autovehicule de pe pietele europene includeau trei modele Volkswagen doua Ford si doua modele fabricate de Fiat, potrivit firmei de consultanta in industria auto JATO Dynamics.
Pentru a avea un succes similar si in Statele Unite, Fiat trebuie sa ii convinga pe clientii care sunt mai interesati de vehiculele utilitare sau sport si de camionete.
Mizeaza pe modelul Fiat 500
Conducerea companiei a anuntat ca va incerca sa atraga consumatorii americani lansand pe piata doar modele cunoscute - Fiat 500 si cateva modele Alfa Romeo - sub propriul brand.