Agenţiile de publicitate au fost mai cumpătate anul acesta când şi-au înscris lucrările la cel mai mare festival de creaţie din lume. Cea de-a 56-a ediţie a competiţiei de la Cannes a avut cu 20% mai puţine creaţii înscrise şi cu 40% mai puţini participanţi. Agenţii din 90 de ţări au aşteptat cu sufletul la gură cel mai mare festival de creaţie, echivalentul Premiilor Oscar pentru film. Din cauza reducerii cheltuielilor, şefii agenţiilor au înscris mai puţine lucrări şi au trimis mai puţini participanţi în oraşul francez.
Astfel, anul acesta au fost înregistrate 22.652 de creaţii publicitare, în timp ce la ediţia din 2008 au fost analizate 28.284 de lucrări, înregistrând o scădere de 20%. Mai mult, directorul executiv al festivalului, Philip Thomas, a spus că nu are încă o cifră exactă a numărului de participanţi, dar se aşteaptă la aproximativ 6.000 de persoane, în timp ce anul trecut au fost prezente 10.000.
De altfel, majoritatea festivalurilor de publicitate „cu greutate“ au avut mai puţine înscrieri în 2009. Unul dintre acestea este Clio, care a avut cu 45% mai puţine lucrări de analizat faţă de anul trecut. Mai mult, niciuna dintre reţele nu a mai organizat faimoasele petreceri extravagante din anii trecuţi, participanţii concentrându-se pe seminarii.
România, 74 de campanii înscrise
Conform publicaţiei online „Brandrepublic“, problema nu este atât criza economică, ci mai mult faptul că şefii agenţiilor nu vor să pară „mână largă“, în condiţiile în care au concediat oameni şi au îngheţat salariile.
Agenţiile din România au înregistrat 74 de campanii, în scădere faţă de anul trecut, când au avut 97. La Cannes 2009 cele 19 firme româneşti de publicitate au înscris, în general, campanii pro bono, de responsabilitate socială sau cu bugete mici. Puţine au fost pentru produse comerciale. Până i