Aşa cum era de aşteptat, într-un an mai dificil, precum acesta, şi turiştii români şi-au reevaluat opţiunile de călătorie. Unul dintre principalii factori de care ţin cont turiştii este, fireşte, transportul. Românii preferă iar să călătorească – cel puţin, în aceste condiţii– cu autocarul şi cu automobilul propriu. Astfel, potrivit ultimelor estimări realizate prin sondarea touroperatorilor, turismul de outgoing va scădea cu circa 10% ca număr de t
Aşa cum era de aşteptat, într-un an mai dificil, precum acesta, şi turiştii români şi-au reevaluat opţiunile de călătorie. Unul dintre principalii factori de care ţin cont turiştii este, fireşte, transportul. Românii preferă iar să călătorească – cel puţin, în aceste condiţii– cu autocarul şi cu automobilul propriu. Astfel, potrivit ultimelor estimări realizate prin sondarea touroperatorilor, turismul de outgoing va scădea cu circa 10% ca număr de turişti şi cu circa 12-15% la încasări. Pentru Antalya (Turcia) se înregistrează o scădere de 7% a numărului turiştilor, iar pentru Spania şi Grecia, evoluţii între 0 şi -12%, în funcţie de agenţia de turism care operează pe aceste destinaţii. De asemenea, Tunisia înregistrează o stagnare, remarcându-se totuşi ca o destinaţie mai ieftină, din punctul de vedere al raportului calitate-preţ. Bulgarii merg pe modelul turcesc Bulgaria rămâne în continuare o destinaţie solicitată de români, după ce înregistrase un veritabil boom în 2006 şi 2007 pentru turismul de litoral şi în 2008 pentru turismul montan. Litoralul bulgăresc, fiind situat la doar 4-6 ore de mers cu automobilul din Bucureşti, este la ora actuală cea mai accesibilă destinaţie externă de vară. În situaţia actuală, touroperatorii estimează cel puţin o stagnare a numărului de turişti români, dacă nu o uşoară creştere cuprinsă între 5 şi 10% pentru această destinaţie. De asemenea, şi litoralul românesc va ieşi în câş