Vines of Mendoza e numele unei podgorii argentiniene care le permite clientilor sa-si creeze propriul vin. De altfel, un lucru simplu si firesc altadata, acum devenit culme a luxului. La fel ca in cazul costumelor, unde lux inseamna handmade. Ce au in comun aceste doua servicii si alte cateva e faptul ca isi implica pana in cele mai mici amanunte clientii.
In afacerile care presupun sau permit personalizare nimeni nu pare sa duca lipsa de clienti. Mai mult, se prefigureaza ca personalizarea va deveni din ce in ce mai importanta, pentru ca se va cauta din ce in ce mai mult un unicat. Iar paleta de posibilitati e practic infinita - de la detalii de aspect la mecanismul unui ceas sau traseul unei vacante.
Cand produsele de serie te inconjoara, e firesc sa iti doresti ceva realizat special pentru tine, fie ca asta inseamna o initiala plasata strategic pe manseta, un kit aerodinamic pentru masina sau butoni transformati in cercei. Iar daca procesul te implica si pe tine, in calitate de creator, nu doar client, cu atat mai bine.
In acest gen de servicii, minutiozitatea e la mare pret: croitorii nu sunt simpli croitori, ci fac adevarata chirurgie pe haine, bijutierii sunt creativi, dar si flexibili si cedeaza rolul de designer clientilor. Pentru brand e o ocazie de a-si arata maiestria, iar globalizarea si tehnologia nu exclud exclusivismul - clientii pot fi din orice colt al lumii, costumul fiind lucrat in cel mai pur stil traditional, dar dupa tipare personalizate trimise pe internet.
Luxul din butoniera
Un costum adevarat e acela creat special pentru purtatorul lui si nimeni altcineva. Cum se recunoaste? Dupa modul impecabil in care „pica" sau dupa zambetul celui care il poarta. Iar daca e realizat manual se poate vedea usor si dupa butonierele de la maneca, de pilda, care se pot desface.
Un costum la comanda poate fi integral per