Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, a declarat ca piata globala de publicitate se afla intr-o permanenta "resetare", avertizand companiile media ca veniturile nu vor reveni la nivelurile de dinainte de recesiune.
Prezent in cadrul Festivalului International de Publicitate Cannes Lions, Ballmer a argumentat ca televiziunea traditionala si ziarele printate ar trebui sa planifice modele de business care se vor bate pe o cota mica din piata publicitatii, dupa ce veniturile continua sa se mute catre publicitatea digitala, scrie editia online a cotidianului The Guardian.
“Nu cred ca suntem intr-o recesiune, cred ca asistam la o "resetare" a pietei”, a declarat acesta. “O recesiune implica recuperarea la nivelurile dinaintea recesiunii, iar aceasta tendinta planificata nu cred ca va avea loc. Am asistat la o resetare si nu ne asteptam la o revenire sau la o crestere”, a adaugat Ballmer.
Ballmer, numit persoana media a anului la editia din acest an a festivalului, a facut o previziune intunecata pentru viitorul industriei media traditionala, argumentand ca editorii de ziare nu au reusit sa genereze noi venituri din oportunitatea canalelor digitale.
El a declarat ca in urmatorii 10 ani, toate continuturile traditionale vor fi digitale, iar editorii inca nu au reusit sa genereze venituri importante din continutul digital.
“Toate continuturile consumate vor fi digitale, tot ce mai putem discuta este daca va avea loc intr-un an, doi, cinci sau 10”, a adaugat Ballmer.
“Nu vor mai fi doar ziare si reviste traditionale si vor mai exista doar comunicatii sociale si personale offline. In 10 ani totul va fi online”, a adaugat executivul.
“Unii declara ca modelul de publicitate finantata nu va duce la profitabilitate. Stim cu totii ca site-ul de cautare Google reuseste sa produca venituri, dar in trecut nu a fost un editor cu public