Louis Vuitton a imaginat o colectie de haine business pentru barbati inspirata de Africa.
Divizia a raportat o crestere de 11% in aceeasi perioada, datorita colectiei Louis Vuitton inspirate de colaborarea cu artistul graffiti si designerul Stephen Sprouse, dar si colectiei Spicy, unul dintre hiturile sezonului.
Prin colectia Spicy, dedicata lui Josephine Baker, faimoasa cantareata si dansatoare din Parisul anilor 1920, care a profitat de exotismul originilor sale africane pentru a cuceri orasul luminilor, Louis Vuitton deschidea caravana africana din moda. Succesul a urmat reteta deja cunoscuta in lumea fashion, sandalele fiind introduse in „star system" de catre actrita si muza fashion Madonna, care a aparut pe covorul rosu cu Vuitton Spicy. Fiecare pereche, care costa intre 1.250 si 2.250 de euro, este diferita, ceea ce sugereaza ideea de obiect unic, manufacturat, capitol la care Africa exceleaza. Iar urmatoarea miscare a casei ar fi fost redata pe afisul oricarui blockbuster cu fraza clasica: „De la producatorii succesului Spicy, in magazinele Vuitton din toata lumea, din aceasta toamna se va lansa colectia barbateasca de inspiratie africana".
Cu alte cuvinte, Vuitton a extins tema care s-a dovedit lucrativa si pentru hainele barbatesti din sezonul toamna-iarna 2009/2010. Insa de aceasta data abordarea influentelor africane a fost mai discreta si mai potrivita pentru business, designerii casei preferand sa sugereze Africa prin materialele si texturile folosite, si nu neaparat prin accesorii foarte evidente. „Mi-am imaginat cum ar arata garderoba de business a unui rege african, asa ca am decis sa combin croielile moderne si practice cu modelele mai complicate sau materiale si texturi care aparent sunt nepotrivite. Ideea a fost sa creez haine lejere, cu aspect neprelucrat, dar fara sa fac rabat de la eleganta", spune Paul Helbers,