Din cele 13 asocieri de companii înscrise în licitaţia pentru realizarea brandului turistic al României, doar 3 au rămas în cursă. Acestea sunt singurele care au reuşit să adune 70 de puncte la evaluare, calificându-se, astfel, în următoarea etapă a competiţiei.
Este vorba despre consorţiul S.C. TBWA Bucureşti SRL – S.C. GFK România SRL, asocierea Saffron Brand Consultants SA – Brandient Consult SRL – Acacia Avenue Limited şi asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres SA, potrivit NewsIn.
"Prima etapă de selecţie a fost eliminatorie şi a vizat verificarea conformităţii documentelor depuse, evaluarea capacităţiifinanciar - economice a companiilor şi a celei tehnico - profesionale a consultanţilor înscrişi în competiţie", se arată într-un comunicat al ministerului Turismului.
Potrivit instituţiei, din cei treisprezece ofertanţi înscrişi iniţial în competiţie, unul a fost descalificat pentru că nu a prezentat toate documentele cerute prin caietul de sarcini. Alţi patru candidaţi nu au putut dovedi, prin portofoliu, experienţa pe un proiect similar (de brand naţional sau de turism naţional).
Astfel, din cele trei consorţii rămase, câştigător va fi cel care va prezenta oferta cu preţul cel mai mic.
Pachetul de servicii pe care Ministerul Turismului vrea să-l contracteze conţine cinci cerinţe importante. Prima se referă la elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii actuale a României pe pieţele de turism. A doua vizează stabilirea avantajelor competitive ale ţării noastre, în comparaţie cu alte destinaţii. Identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică este cea de-a treia cerinţă din caietul de sarcini, urmată de conceptualizare, creaţie şi design. Consorţiul câştigător va trebui să gestioneze şi strategia de comunicare.
România are alocat prin Programul Operaţion