Extinderea retelei de service a importatorului Mercedes-Benz cu sase noi centre de la inceputul acestui an a determinat o scadere a gradului de incarcare al diviziei, de la 68% in prima parte a anului trecut la 62% in prezent.
Cu toate acestea, numarul de ore din service-urile Mercedes-Benz s-a majorat cu aproape 6% in primul trimestru al acestui an, in conditiile in care la nivelul pietei auto s-a inregistrat o scadere a activitatii in centrele reparatorii.
„In primul trimestru al acestui an au fost deschise sase noi centre autorizate de service ale Mercedes-Benz si astfel gradul de incarcare din intreaga retea a scazut de la 68% la 62%. Situatia este temporara deoarece aceste centre au nevoie de o anumita perioada de timp pana incep sa functioneze la capacitate normala", au declarat reprezentantii Mercedes-Benz Romania.
Pe pietele dezvoltate majoritatea dealerilor isi acopera cheltuielile aproape integral din activitate de service, profitul venind dinspre vanzarile de masini. Astfel, chiar daca volumul scade, datorita automobilelor comercializate in anii anteriori dealerii pot inregistra in continuare profit.
„O parte din cheltuieli sunt acoperite de sumele provenite din activitatea de service, ceea ce se traduce prin termenul de „shop absorption".
In 2008 a atins o cota de 60%, iar in primul trimestru al anului 2009 ponderea a crescut la 77%", potrivit datelor companiei.
Comparativ cu primul trimestru al anului trecut, in acest an cifra de afaceri a dealerilor Mercedes-Benz din vanzarile de piese pentru autoturisme s-a majorat cu 3,5%, pentru autovehicule comerciale usoare fiind raportata o crestere de 20%, iar pentru segmentul camioanelor s-a inregistrat o scadere de 12%.
Mercedes-Benz Romania are in prezent o retea de 28 de centre de service pentru toate marcile pe care le reprezinta, Mercedes Benz, smart, Chrysler, Jeep,