Angajatii bancilor care pana acum au lucrat in vanzari trebuie sa incerce acum sa treaca spre alte departamente, cum ar fi recuperarea creditelor, spune Petre Bunescu, director general adjunct al BRD-SocGen, a doua mare banca locala.
"O parte a acestei forte de vanzari va trebui instruita sa urmareasca, sa participe la recuperarea creditelor, iar cei din back-office instruiti sa poata gestiona mai bine relatia cu clientii si resursele bancii. Nu trebuie facuta deprofesionalizarea angajatilor, ci re-specializarea lor in alte activitati", a spus Bunescu la un seminar pe tema resurselor umane organizat la Institutul Bancar Roman.
Au crescut prea repede
Bancile si-au dezvoltat agresiv retelele si au angajat personal in anii trecuti, cand erau prinse intr-o lupta puternica pentru acapararea de cota pe piata creditarii.
Odata cu schimbarea dramatica a lichiditatii pe pietele internationale din toamna trecuta, care pe plan local s-a tradus prin restrictionarea dramatica a accesului la credit si cresterea costurilor, numarul mare de unitati a devenit o problema pentru banci. Fara veniturile obtinute din vanzarea de credite, multe unitati cu greu mai pot fi profitabile.
La sfarsitul lui martie, bancile aveau aproape 70.500 de angajati, cu 1.100 mai putini decat la sfarsitul anului trecut, potrivit datelor BNR.
Peste 70% din angajatii bancilor lucreaza in unitatile teritoriale si doar 29% sunt in centrale.
Bunescu apreciaza ca scaderea numarului de angajati din banci a avut loc in special din cauza neprelungirii contractelor in cazul celor angajati pe perioade determinate.
La nivel mondial s-a conturat un curent de opinie privind dimensiunea prea mare la care au ajuns sistemele financiare. Inclusiv economistul american Joseph Stiglitz, laureat al premiului Nobel in economie, a aratat intr-un discurs tinut recent la Bucuresti c