În Capitală, 14 elevi ai Liceului „Ady Endre” au susţinut proba scrisă la limba maternă în maghiară
Comentarea limbajului folosit într-un text scris la persoana întâi despre un copil care a încercat să-şi spele singur hainele, analiza lexicală a unei poezii şi redactarea unui eseu pornind de la un roman scris de Kármán József. Acestea au fost subiectele pe care cei 8543 de elevi de origine maghiară le-au avut de tratat, ieri, la proba de limba maternă a bacalaureatului. Subiecte grele, mai dificile decât cele la limba română, consideră cei 14 şcolari etnici maghiari din Bucureşti care au susţinut proba la Colegiul „Iulia Hasdeu”, în ciuda faptului că majoritatea dintre ei cunosc mai bine limba maghiară decât pe cea română. „A fost greu, mai ales cel de-al treilea subiect. Mi-au plăcut mai mult subiectele de la română, plus că la maghiară am avut două comentarii. Am scris timp de două ore jumătate.Cred că voi lua nota şapte”, ne-a spus Claudia, absolventă a Liceului „Ady Endre” din Bucureşti.
„A fost mult mai greu ca la română. Şi limba maghiară e mai grea. Eu vorbesc mai bine în maghiară. Am învăţat-o în familie. Româna am învăţat-o la grădiniţă. Al treilea subiect a fost cam nasol, fiind vorba despre un roman mai modern”, era de părere Lehel, elev în clasa a XII-a la „Ady Endre”. Elevii de origine maghiară reprezintă 90% dintre absolvenţii de liceu care susţin proba de limba maternă a bacalaureatului. Marea majoritate a acestora au fost examinaţi în centrele din Harghita (2807 elevi), Covasna (1497 de elevi) şi Mureş (1344 de elevi). Pe lângă aceştia, alţi 833 de elevi au susţinut proba maternă în limba germană, 42 în limba ucraineană, 32 în limba slovacă, 24 în limba sârbă, 19 în limba croată, 17 în limba italiană şi 15 în limba turcă. Pentru toţi absolvenţii de liceu, indiferent de limba maternă pe care o vorbesc, bacalaureatul va continua să