In 2008, oameni de afaceri precum Daniel Guzu, fondatorul producatorului de lacuri si vopsele Fabryo, Jean Valvis, care a dezvoltat afacerile cu apa minerala si lactate Dorna, sau Sebastian Ghita, care detine grupul de firme Asesoft din industria IT, anuntau investitii de milioane de euro in productia de vin.
Anul acesta a venit randul unui nou val de antreprenori sa pluseze cu investitii de sute de mii pana la milioane de euro in noi branduri de vin.
„Probabil ca anul acesta vom avea prima lansare de vinuri", spune Daniel Guzu, care a investit cateva milioane de euro in judetul Vrancea. Fondatorul Fabryo isi va pozitiona brandurile pe segmentul mediu spre inalt de pret, adica la aproximativ 15 lei pret de raft, si mizeaza pe vanzari de un milion de sticle in al treilea an de operatiuni.
Pornite in urma cu cativa ani din fonduri SAPARD, proiectele au ajuns acum la maturitate, iar cei care le-au initiat pun acum la punct ultimele detalii referitoare la campaniile de lansare din lunile urmatoare.
Crai Nou, din struguri ecologici
„Momentul este destul de descurajant pentru ca toata lumea vorbeste de criza, vorbeste de recuperarea cu greutate a banilor din piata. Eu cred insa ca este o nisa care se va dezvolta", spune Cristina Staicu, director general al Domeniile Viticole Franco - Romane. Compania va lansa in perioada urmatoare brandul Crai Nou realizat din struguri ecologici (pentru care sunt folosite numai substante naturale).
Firma cu actionariat majoritar francez a inceput sa investeasca in 2003 in struguri ecologici, iar acum opereaza 40 de hectare in zona Dealu Mare. Staicu spune ca in cazul productiei ecologice de struguri, costurile sunt cu 30% mai mari fata de o cultura obisnuita fara a da si alte detalii legate de investitie sau nivel al vanzarilor.
„Sunt incepator in productia de vin. De aproximativ un an ma ocup.