Noile modele de telefoane trebuie să fie parte din web 2.0, fie prin legătura cu mail-ul şi blogul, fie cu marile reţele sociale. O nedorită legătură este şi aceea a expunerii la atacurile informatice. Vigilenţa este cel puţin la fel de importantă ca o soluţie complexă antivirus.
Se poate presupune că după o participare la un eveniment precum Virus Analysts Summit, fiecare participant să plece acasă cu o mai bună informare în probleme de securitate informatică, cu un mărit bagaj de cunoştinţe şi cu "actualizare" a pericolelor care ne ameninţă în clipa în care deschidem calculatorul sau chiar telefonul mobil.
Cu siguranţă că toate cele enumerate mai sus au fost bine stocate pe reportofoane sau aşezate, în graba prezentărilor, pe carneţelele din dotarea jurnaliştilor prezenţi la eveniment. Paradoxal însă, aspectul acesta nu este singurul cu care pleci de la o conferinţă de acest tip.
Aşa cum persoanele care dorm cu o agendă medicală la capul patului au multe şanse să devină ipohondre, o astfel de senzaţie similară ar putea fi încercată şi de participantul "civil" la un Virus Analysts Summit.
MULTITASKING CU OCHII ÎN PATRU!
Ne aflăm într-un moment în care cyberinfracţionalitatea îşi face simţită prezenţa atât în mesajele din mail-ul de toate zilele, cât şi în reţele sociale (MySpace, Facebook etc.), pe Messenger şi pe Twitter, site-uri infectate sau celulare.
"Nici o formă de conţinut nu mai este sigură 100%!", atrăgea atenţia Ştefan Tănase, cercetător în cadrul echipei Kaspersky EEMEA (Europa de Est, Orientul Mijlociu, Asia), prezent la VAS 2009. În ceea ce priveşte noile teritorii explotate de distribuitorii de malware, Tănase a menţionat în special social networking-ul.
Astfel, dacă în 2006 companiile de securitate informatică evidenţiaseră aproximativ 5.000 de diverse forme de ameninţări