Giulgiul din Torino a fost falsificat de Leonardo da Vinci cu ajutorul unei camere obscure si a unei sculpturi a propriului sau chip, potrivit unui documentar realizat de un post de televiziune britanic.
Documentarul realizat de Channel Five arata ca artistul renascentist a falsificat relicva cunoscuta sub numele de Giulgiul din Torino, folosind un procedeu fotografic primitiv, potrivit The Telegraph.
Un studiu al trasaturilor faciale sugereaza ca imaginea imprimata pe relicva este de fapt cea a fetei lui da Vinci, potrivit artistei Lillian Schwartz, consultant al Scolii de Arte Vizuale din New York, care a introdus imaginea scanata a giulgiului intr-un computer, demonstrand ca imaginea obtinuta are exact aceleasi dimensiuni ca si chipul lui Leonardo da Vinci.
Cunoscuta relicva a fost privita de generatii intregi de credinciosi ca singura reprezentare a fetei lui Isus, dupa crucificare, insa in urma datarii cu carbon 14 cercetatorii au descoperit ca giulgiul a fost creat in Evul Mediu, intre 1260 and 1390.
Aceasta ipoteza este confirmata si de profesoara Larissa Tracy de la Universitatea Longwood din Virginia, care le-a declarat realizatorilor controversatului documentar ca "Da Vinci avea toate aptitudinile necesare pentru a crea o astfel de imagine. Singurul care ar fi avut capacitatea sa lucreze cu o camera obscura si tehnica fotografica in acea perioada a fost leonardo da Vinci".
Giulgiul din Torino a fost falsificat de Leonardo da Vinci cu ajutorul unei camere obscure si a unei sculpturi a propriului sau chip, potrivit unui documentar realizat de un post de televiziune britanic.
Documentarul realizat de Channel Five arata ca artistul renascentist a falsificat relicva cunoscuta sub numele de Giulgiul din Torino, folosind un procedeu fotografic primitiv, potrivit The Telegraph.
@N_P