O treime dintre pasagerii de la clasa business s-au mutat la economic. Venitul mediu pe pasager s-a redus cu 20%. Incasarile sunt cu 30 mil. dolari sub buget.
Cele aproape sase luni de mandat ale Ruxandrei Brutaru la conducerea celui mai mare operator aerian de pe piata locala, Tarom, detinut de stat, aduc in prim-plan incercarea noului executiv de a mentine compania pe linia de plutire, in conditiile in care chiar Brutaru marturiseste ca supravieturirea este cuvantul de ordine in acest an.
„Toti indicatorii au fost in scadere de la inceputul anului, iar la venitul mediu pe pasager in primele trei luni am avut o situatie dezastruoasa", a spus Ruxandra Brutaru.
Tarom, cu afaceri de aproape 298 mil. euro anul trecut, a inregistrat in primele patru luni din acest an o scadere a numarului de pasageri de 15%, pana la 437.000 de persoane, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA). Gradul de ocupare in perioada ianuarie-aprilie a fost de 48%, in scadere cu circa 11,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, indicator care pozitioneaza compania pe ultimul loc intre operatorii membri ai AEA.
Mostenire grea
Cu aceste cifre in spate, Brutaru recunoaste ca preluarea conducerii companiei aeriene „a fost o mostenire foarte grea pe care am luat-o".
Ruxandra Brutaru, 28 de ani, fiica unui fost director Tarom din perioada 1995-1996, Nicolae Brutaru, a fost numita in functia de director general al companiei de catre ministrul transporturilor Radu Berceanu la inceputul anului. Ea ocupa anterior pozitia de director general adjunct al operatorului aerian si a mai lucrat inainte si pe pozitia de director de marketing al companiei aeriene low-cost Blue Air. Ruxandra Brutaru s-a alaturat echipei Tarom in 2007 pe postul de director general adjunct, cand ministru al transporturilor era Ludovic Orban. @N_P