Refugiile pentru călători au devenit suport pentru anunţuri, iar automatele de bilete sunt folosite drept coşuri de gunoi. Angajez dansatoare, execut manichiură-pedichiură, vând carne de miel, angajez sudor şi lăcătuş, firmă video-chat caut partener. Acestea sunt câteva dintre anunţurile prezente în staţiile de autobuz. Deşi cele 96 de staţii din oraş sunt controlate de angajaţii Societăţii de Transport Public Alba (STP) aproape zilnic, actele de vandalism continuă. Pentru mulţi cetăţeni, staţiile au devenit panouri publicitare. Călătorii se pot delecta cu anunţuri diverse gen: angajez dansatoare pentru club de noapte, execut manichiură-pedichiură, vând carne de miel, angajez sudor şi lăcătuş, firmă video-chat caut partener, angajez „cuafeză – cu experienţă”, etc.
Diverse, utile şi invitaţii
„Pe panourile de policarbonat sunt adesea postate anunţuri de oferire a creditelor, ori nu e un secret că poliţia deţine o bază de date cu interlopi care adesea recurg la fel de fel de şiretlicuri până la schimbarea numerelor de telefon, pentru a-şi pierde urma sau a-şi asigura clientela”, a spus Stelian Nicola, directorul Societăţii de Transport Public Alba.
Iar pentru ca panoplia anunţurilor să fie completă, albaiulienii află tot din staţiile de autobuz de evenimentele mondene şi culturale care se vor desfăşura în oraş sau, de ce nu, în ţară. Invitaţiile la diferite concerte se fac tot în aceste locaţii, iar anunţurile sunt atât de bine lipite, încât angajaţii societăţii de transport au fost nevoiţi, în câteva cazuri, să înlocuiască panourile.
Cine răspunde de actele de vandalism?
Potrivit unei hotărâri a Consiliului local Alba Iulia, Poliţia Comunitară răspunde de rezolvarea cazurilor de vandalism care se petrec în aceste locaţii, însă intervenţia acestora nemulţumeşte conducerea STP. „Le-am făcut adrese, prin