Până la aniversarea a 20 de ani de când Renault a preluat Dacia, vom avea pe piaţă şi un model sport asamblat la Mioveni. Cel puţin asta reiese din declaraţiile preşedintelui Consiliului de Administraţie de la Dacia, Jacques Chauvet.
Chiar dacă zvonurile privind un model sport abundă, oficial, în următorii zece ani, la Mioveni va fi asamblată şi o asemenea maşină. Cel mai probabil, Dacia sport va beneficia de aportul unui propulsor pe benzină de 1,6 litri şi 133 de cai-putere, acelaşi agregat prezent pe modelul Renault Twingo Sport.
În iunie 2008, directorul de produs Sandero la nivel mondial, Sophie Albertus, declara că Dacia va lansa în 2009 un Logan Sedan cu motor de 1,6 litri, care dezvoltă 133 de cai putere, aceeaşi motorizare de pe Renault Twingo Sport. Totuşi, Chauvet a lăsat să se înţeleagă că proiectul a fost amânat, dar că este în planurile Dacia.
“Sigur că vom avea un model sportiv, tot ce pot să spun este că acesta va fi lansat până la următoarea aniversare, cea de 20 de ani”, a spus Chauvet.
Întrebat dacă în gama Dacia va exista un model mai mic decât Sandero, în genul Renault Twingo, Chauvet a spus că este puţin probabil. El a menţionat că Dacia ar putea să creeze şi alte autovehicule mai spaţioase cum ar fi un monovolum sau o berlină mai mare ca Dacia Logan.
Întrebat daca Renault ar putea produce maşini marca Dacia în uzine care asamblează maşini Renault, în Europa de Vest, Chauvet a spus că o asemenea acţiune ar conduce la costuri de fabricaţie ridicate. În prezent, singura ţară în care sunt asamblate maşini marca Dacia, în afara de România, este Maroc.
Oficialii Dacia nu au dorit să comenteze asupra veridicităţii fotografiilor aparute joi, 2 iulie, pe internet, ce par să dezvăluie viitorul SUV Dacia, model pe care constructorul îl va lansa în prima parte a anului viitor.
"Va trebui să mai aşteptaţi încă nouă l