Autorităţile sucevene stau pe masă de doi ani cu un proiect de modernizare a aerogării, fără să demareze lucrările.
Sucevenii, deşi au aeroport la câţiva kilometri de municipiu, în oraşul Salcea, nu pot ajunge direct cu avionul decât la Bucureşti şi Timişoara. Practic, numeroşi pasageri din Suceava şi Botoşani preferă să plece de pe alte aeroporturi din ţară sau din Moldova pentru a ajunge peste hotare. Primele curse directe cu destinaţii externe de la Suceava sunt anunţate abia de la mijlocul acestei luni. „Din 15 iulie, compania Blue Air va introduce două curse externe spre Viena şi Veneţia“, a afirmat Dumitru Sahlean, directorul Aeroportului Suceava.
Funcţionează la capacitate redusă
Şefii aerogării susţin că în acest an numărul pasagerilor ar putea ajunge la 30.000 de persoane, doar 10% din capacitate. „Aerogara a fost construită în 1982, iar capacicitatea este între 300.000 şi 500.000 de pasageri anual. Noi nu o folosim la capacitate maximă”, a precizat directorul Aeroportului. Estimările unui proiect de modernizare arată că în 2013 s-ar putea atinge un flux de 125.000 de călători.
Proiect vechi de doi ani
Autorităţile judeţene care gestionează proiectul de modernizare a aeroportului au pregătit încă din 2007 un plan de dezvoltare. „Lucrările de modernizare trebuiau să înceapă la mijlocul lui 2008 sau în acest an, dar a venit criza şi nu s-au găsit încă soluţii pentru investiţii”, a spus Dumitru Sahlean.
Strategia de dezvoltare viza o colaborare între autorităţile judeţene şi locale din Suceava şi Botoşani, datorită distanţei mici între cele două municipii. „Am avut o discuţie anul trecut legată de modernizarea Aeroportului de la Salcea, dar de atunci nimic”, a afirmat Mihai Ţibuleac, preşedintele CJ Botoşani. Conducerea Aeroportului Suceava susţine că nu
s-au mai concretizat discuţiile pentru că nu pot fi atrase finanţă