În prima jumătate a anului, românii au efectuat 570.000 de tranzacţii electronice, cu un volum total de 43,5 milioane euro, în creştere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor RomCard. Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii, în valoare de 40,5 milioane euro, au fost procesate de către compania GECAD ePayment. Prezenţa unui magazin în mediul virtual este benefic atât pentru companie cât şi pentru clienţi. „Comercianţii sunt nevoiţi să scadă costurile iar una dintre metodele cele mai eficiente este abordarea internetului ca şi piaţă de desfacere cu cheltuieli mult mai mici de personal, întreţinere sau logistică. În plus, s-au înmulţit ofertele în toate magazinele, indiferent de domeniu”, explică Marin Mitroi, Director General RomCard.
Sectorul de retail a scăzut
Potrivit datelor GECAD ePayment, în primele şase luni ale anului, internauţii români au cumpărat cu 158% mai multe pachete de vacanţă şi bilete de transport faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Urmează sectorul telecomunicaţiilor, cu o creştere de aproape 85%. Singurul segment care a înregistrat o scădere uşoară, de 2% faţă de 2008, a fost sectorul retail cu produse IT.
În ceea ce priveşte evoluţia comerţului electronic cu plata online prin card bancar, s-a înregistrat o încetinire a ritmului de creştere, de la 18% la finalul primului trimestru, până la la 4% la finalul celui de-al doilea trimestru.