În urma articolului de ieri, referitor la faptul că la Ristorante Debarcader Cişmigiu se umflă nota de plată cu 10% din costul consumaţiei pentru „serviciile chelnerului”, cititorii s-au luat la întrecere, pe forumul evz.ro, cu poveşti despre experienţele lor neplăcute, de la aceeaşi terasă din centrul Capitalei.
„SD” a povestit despre „taxa de rezervare” pe care a plătit-o la restaurant, practică întâlnită şi în alte localuri. „La a ceeaşi terasă, dacă vrei să faci rezervare, trebuie să plăteşti 50 lei, care nu se deduc ulterior din consumaţie. Nu am mai călcat pe acolo”. Un fost client a povestit despre „taxa de toaletă”, de 1 leu, iar un fost chelner de la Debarcader scrie despre alte lucruri grave.
„Patronul ştie foarte bine de aceste practici. De fapt, la sfârşitul zilei, pe lângă banii încasaţi, ne oprea şi 3% din vânzări, pe care se presupunea că-i facem din bacşis. Era şi un anumit semn pe care îl făceam când voiam să «dăm în clienţi», în sensul că se adăuga la nota de plată... Am avut ocazia să văd trecuţi, pe o notă, pantofi pentru un client străin”, conchide „Coro”.
Chiar dacă pe forumul evz.ro s-au adunat mai mult de 130 de comentarii cu nemulţumiri, în nicio zi, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) nu a fost depusă nicio plângere în ultimii ani, după cum susţin autorităţie.Pentru faptul că ospătarii umflă nota de plată sau adaugă abuziv o taxă pentru rezervare, clienţii se rezumă doar la a nu mai trece pragul localului respectiv în viitor. „E foarte ciudat, dar nici în registrele din anii trecuţi, nici în cele recente, nu am găsit nicio reclamaţie pentru acest gen de abuz. Majoritatea plângerilor se referă la probleme sanitare”, a spus Lavinia Vornicu, de la ANPC.