Este unul dintre pionierii producţiei publicitare din România, iar după 17 ani în acest domeniu a revenit la prima dragoste, arta plastică
Petru Diaconu a pus pe picioare în anii ’90 una dintre puţinele firme de producţie publicitară din ţară. La vremea aceea a fost printre primii care a folosit în creaţiile sale tehnica serigrafiei, adică imprimarea de imagini pe diferite suporturi - începând cu hârtie, materiale textile, până la materiale plastice - cu ajutorul unor site de mătase. „Am început de la zero. M-am abonat la o revistă de advertising şi de acolo m-am inspirat”, povesteşte Petru Diaconu. A urmat apoi o perioadă de succes când a deschis birouri atât la Iaşi, cât şi la Bucureşti.
A lucrat cu artişti ieşeni
Ajuns la maturitate, şi după 17 ani în domeniul publicităţii, îşi dă seama că „prima dragoste nu se uită niciodată” şi renunţă definitiv la producţia publicitară. S-a reîntors la pictură şi este fericit pentru că fiica sa îi calcă pe urme. Cu arta plastică a cochetat încă din tinereţe. În anul 1979 a avut prima expoziţie la Casa Universitarilor din Iaşi sub genericul „Mai bine să greşim, decât să ne osificăm”. Deşi nu a urmat studii de specialitate în domeniul artei, a învăţat foarte mult în atelierele artiştilor ieşeni Ion Gânju, Ion Buzdugan şi Jeno Bartos. Stilul şi l-a definit în timp şi este apropiat de suprarealism pentru că la Petru Diaconu primează în aceeaşi măsură şi ideea şi culoarea.
Talent moştenit de la mama
Astăzi, Petru Diaconu se poate lăuda cu 30 de expoziţii în ţară, dar şi la Beijing, în China. Lucrările lui au ajuns în colecţii personale din Suedia, Olanda, Anglia, Germania sau Turcia. Susţine că talentul l-a moştenit de la mamă. „Ţesea covoare foarte frumos colorate şi avea un simţ estetic dezvoltat. Cred că pe mama o moştenesc, cel puţin simţul cromatic de la ea l-am luat”, este convins artistul. Pe lâng