Succesul nu pare să fie o realizare, cel puţin, nu în Germania. În pofida rezultatelor favorabile înregistrate de programul “Rabla” în Germania, guvernanţii au ales să nu mărească fondurile disponibile pentru acest program. Decizia pare să fi fost luată pentru că mulţi nemţi au cheltuit cei 2.500 de euro în ţările învecinate sau au cumpărat pe bandă rulantă Dacia, în detrimentul mărcilor germane.
Bugetul actual al programului este de cinci miliarde de euro, şi a fost mărit de la 1,5 miliarde de euro, sumă stabilită în aprilie 2009.
Vânzările de automobile din Germania au crescut cu 40% în luna iunie 2009 faţă de aceeaşi perioada a anului precedent.
Pe lângă asta, numărul de înmatriculări noi din Germania din prima jumatate a anului a crescut cu 26% faţă de perioada similară din 2008. Germanii au înmatriculat aproximativ două milioane de vehicule noi în prima jumătate a anului 2009.
Din păcate, pentru producătorii şi dealerii auto din Germania, nemţii au ales să-şi cheltuiască prima de casare în valoare de 2.500 de euro, în ţările învecinate, cum ar fi Polonia, sau au achiziţionat automobile fabricate de constructori străini, precum Dacia, în loc să se orienteze către modele germane.
În prezent, programul “Rabla” din Germania mai are disponibile aproximativ 280.000 de locuri.