Cristi Pârvan, fondatorul Media Target, a lăsat munca în multinaţională pentru antreprenoriat. Specialistul în cercetare a renunţat la agenţia în care a lucrat mai bine de şapte ani. Acum, vrea să rămână în acelaşi domeniu, dar pe cont propriu. Cristi Pârvan este un om ce respiră cercetare. Dacă te-aşezi cu el la vorbă, este dispus să stea la poveşti pe puţin două ore, bineînţeles cu o cantitate respectabilă de tutun, adică pe puţin opt ţigări. A avut tendinţa de a renunţa la ele, motiv pentru care o perioadă a făcut chiar pe blogul său un jurnal cu numărul de ţigări fumate într-o zi. Nu l-a ţinut, însă, decât câteva luni.
Media pro, prima şcoală
Pârvan a intrat în industria de cercetare în 1997 la Pro TV, după ce lucrase la o reţea TV, Novel, din Slatina, locul lui de baştină. Pârvan a lucrat acolo în timpul facultăţii timp de trei ani.
Pe atunci departamentul de cercetare era format din doi oameni, iar audienţele televiziunilor erau abia la începuturi. Existau aşa-numitele „diary“ (oamenilor li se dădeau un fel de jurnale şi trebuiau să noteze emisiunile pe care le urmăreau), dar compania TNS începuse să plaseze peoplemeterele (aparate ce măsoară audienţa emisiunilor) pe televizoarele bucureştenilor.
Datele despre audienţe le erau furnizate prin fax. Pe lângă urmărirea audienţelor, Pârvan aplica diferite chestionare invitaţilor la emisiuni. „Le tratam ca pe produse media, cu campanii de promovare. Făceam media planning pentru promouri“, îşi aminteşte Pârvan.
Online-ul, o pasiune
După cinci ani, Pârvan a decis să meargă mai departe şi şi şi-a deschis propria afacere. A înfiinţat Media Target, împreună cu alţi trei colegi, o firmă de cercetare, menită să ofere informaţii diversificate despre consumatorii anumitor tipuri de emisiuni.
Totuşi, firma nu a funcţionat nici