In urma cu cativa ani, producatorii de vinuri din Australia se aflau in top in industria mondiala de profil, ajungand chiar sa concureze cu podgoriile cu traditie din Franta, Italia sau Spania.
Din 1999 pana in 2007, vanzarile australienilor pe pietele de export au crescut de aproape trei ori, tara devenind al patrulea exportator important de vinuri la nivel mondial, scrie The New York Times.
Chiar in perioada in care pareau ca isi vor consolida definitiv pozitia pe piata internationala a vinurilor, producatorii australieni au inceput sa observe un declin al pietei, si au fost nevoiti astfel sa vanda cantitati din ce in ce mai mari de vin la preturi tot mai reduse.
Anul trecut, vinurile din Australia s-au vandut la un pret cu aproape 25% mai scazut comparativ cu un deceniu in urma, nivel pe care multi il considera nesustenabil.
Jucatorii de pe piata australiana a vinurilor este nevoita in prezent sa faca fata competitiei venite din partea altor state care practica preturi mai mici si sa se adapteze gusturilor in schimbare ale consumatorilor.
In 2008, exporturile de vinuri ale Australiei au scazut in volum cu aproximativ 9%, primul declin din ultimul deceniu.
Situatia multor producatori australieni atarna in prezent de doar un fir de ata.
Industria vinului are nevoie de o schimbare de imagine
„Industria vinurilor este in prezent in criza, iar cei care afirma contrariul nu fac decat sa nege realitatea", potrivit lui Jeremy Oliver, producator australian de vinuri si un cunoscut critic din sector.
„Este interesant insa ca nimeni nu a prevazut acest fenomen", a precizat Oliver.
Producatorii de vinuri din Australia inregistreaza tot mai multe pierderi, in pofida faptului ca cei mai multi incearca sa isi schimbe strategiile si contribuie la eforturile industriei de a se reinventa. Unii viticultori su