Consiliul European pentru Securitatea Traficului ne reamintea zilele trecute în ce "hal" se circulă pe drumurile noastre, România fiind harta rutieră "neagră" a continentului. Adevăruri pe care, tranşant şi explicit, le-am spus şi eu în emisiunile tv, ani la rând. Şi - tot aşa - spuneam că, anual, o localitate cu o populaţie de 3.000 de oameni dispare de pe harta ţării în accidente rutiere. Iar dintre aceştia, aproape 1.000 de oameni nu au avut nici o vină!
Uniunea Europeană a cerut ţărilor membre ca, până în 2010, numărul accidentelor grave să scadă cu 50%! La noi, acest număr a crescut în ultimii ani cu peste 25%! Aproape de necrezut, dar parcă ne-am obişnuit cu răul de pe şosele şi nu ne mai pasă nici când vin alţii şi ne spun în ce "hal" am ajuns, nu ne mai pasă de nimic...
De fapt, drumurile pe care circulăm, cu unul dintre cele mai ridicate riscuri de accident - cele mai nesigure drumuri europene - spun cine suntem şi de ce suntem în stare.
În 20 de ani, nici un Guvern n-a reuşit să construiască o autostradă de nivel european, cu care să intre în istoria României.
Harta rutieră a continentului ne arată că Portugalia, o ţară cu o populaţie cât jumătate din a noastră, are peste 3.000 de km de autostrăzi! Noi suntem "răii" Europei rutiere civilizate, incapabili să schimbăm ceva în bine la noi acasă, iresponsabili veseli aflaţi la volan, campioni ai riscurilor asumate.
Nu ştim decât să numărăm şi să ne adunăm morţii de pe drumuri, nu ştim decât să ne plângem, nu ştim să ne asumăm răspunderi, dăm vina unii pe alţii aflaţi la guvernare, care au furat mai mult şi n-au construit nimic!
Dar în afara politicienilor şi a guvernanţilor vinovaţi de ce se întâmplă pe şosele, şi a autorilor accidentelor, bineînţeles, noi ceilalţi, societatea civilă, ce-am făcut? Ne-am achitat taxele şi birurile impuse şi atâ