Purtătorul de cuvânt al Bechtel a făcut estimarea, atsăzi, după ce a criticat autorităţile române pentru întârzieri. Dacă premierul Emil Boc susţinea că până la sfârşitul anului se vor da în folosinţă 42 de kilometrii din autostradă, oficialii Bechtel sunt mai reţinuţi.
GALERIE FOTO: Cum se lucrează la Autostrada Transilvania
Utilităţile ce au încurcat realizarea podului de la kilometrul 43, din zona localităţii Ciurila, respectiv o conductă de gaz şi o instalaţie de înaltă tensiune ce nu au fost relocate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), au adus o întârziere de aproape trei luni, potrivit reprezentanţilor Bechtel.
„Nu se puteau construi doi piloni ai podului din cauza conductei de gaz şi a stâlpilor de înaltă tensiune, din cauza cărora am şi întârziat”, a spus Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al Bechtel. Din cauza acestora, muncitorii nu au putut continua lucrările la anumite viaducte şi alte tronsoane de pe autostradă.
În cele din urmă, firele de înaltă tensiune au fost mutate, de asemenea şi conducta de gaz, compania americană apucându-se de aşezarea grinzilor pe noul pod. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în data de 30 aprilie.
Astfel, şansele de finalizare a celor 42 de kilometri de pe tronsonul 2B au scăzut, în ciuda declaraţiilor şi promisiunilor făcute de premierul Emil Boc, care arăta că până la sfârşitul anului se va da în folosinţă primul tronson.
Întârzierea din zona Ciurila au încurcat şi realizarea tronsonului de la kilometru 47, care aşteaptă lansatorul de grinzi. Utilajul nu a putut fi transportat nici el, din cauza aceloraşi utilităţi ce au încurcat şi finalizarea podului.
Citeşte şi
Autostrada Transilvania se împiedică de conducte
Atac murdar la adresa Bechtel
Potrivit reprezentanţilor Bechtel, do