In urmatorul deceniu, dar si dupa aceea, designerii vor trebui sa caute metode prin care masinile create de ei sa fie mai mici - mai ales ca lungime -, dar sa aiba in continuare un spatiu interior generos si un portbagaj decent. Motoarele vor fi mai mici, masinile mai usoare, iar consumul va fi si el mai scazut, a spus intr-un interviu acordat Hotnews.ro seful de design exterior al Opel, Malcolm Ward. Care marci au progresat cel mai mult la capitolul design, cum e diferit clientul auto american de cel european si cum se descurca designerii in criza sunt cateva din temele abordate in interviul realizat cu cel care a desenat Opel Insignia si noua generatie Astra.
Ce fel de constrangeri aduce criza pentru designeri, mai ales ca multe companii taie din bugete?
E foarte adevarat ca aceasta criza influenteaza designul, iar singura noastra sansa este sa fim mai creativi si sa ne descurcam cu cat avem. Trebuie sa cheltuim banii intr-un mod mai destept, folosim mult tehnologia, nu mai facem multe concepte scumpe si marea majoritate a muncii se face acum pe computer cu diversi algoritmi. Gratie utilizarii tehnologiei in ultimii cinci ani timpii medii de dezvoltare pentru un nou model s-au redus cu cateva luni.
Un client european priveste in mod diferit designul cand e sa cumpere o masina, in comparatie cu clientul american?
Designul este si va ramane extrem de important, vedeti ca toti producatorii europeni vor sa scoata masini cat mai atractive posibil, asta va fi in continuare tendinta, diferita fata de SUA. (...) In SUA clientii isi schimba gusturile mai repede, azi vor ceva, maine altceva, totul e mult mai dinamic, e un stil de viata diferit. In Europa lucrurile sunt diferite, clientul sta mai mult pe ganduri, cantareste optiunile cu grija. Trebuie sa recunoastem ca masinile sunt scumpe azi si omul vrea sa fie sigur ca merita sa