Elena Udrea si-a prezentat, joi, primul bilant in calitate de ministru al Turismului, la sase luni atat de la investirea ei in functie, cat si de la reinfiintarea acestui nou portofoliu din cadrul Guvernului.
Sefa Turismului, insotita la raport de secretarul de stat Sorin Munteanu si de secretarul de stat Corneliu Popovici, a declarat ca pana, in prezent, s-au vandut tichete de vacanta in valoare de doua milioane de euro, majoritatea fiind acordate de firme din domeniul privat.
"Proiectul legii tichetelor de vacanta se afla in prezent in Parlament, pentru a fi avizat. Acest proiect se aplica deja de trei luni si, deocamdata, are ca destinatie doar mediul privat, care a acordat astfel de tichete de vacanta in valoare de peste doua milioane de euro", a declarat Elena Udrea.
De asemenea, potrivit acesteia, cele doua mari campanii de promovare derulate de Ministerul Turismului (MT) in acest an, Litoral si Bucovina de sarbatorile pascale, Litoral de 1 mai au adus, conform datelor ANAT si IPJ, aproximativ 125.000 de turisti si venituri de 8 milioane de euro, doar pentru prima campanie.
In opinia sefei de la Turism, "Romania are nevoie, la nivel international de o campanie de identificare ca destinatie turistica distincta, prin care sa aducem notorietate tarii, deoarece nu este cunoscuta international. Avem avantajul ca tara noastra ofera toate tipurile de turism. Actualul tip de promovare, lansat la Paris, 'Romania, the land of choice', se va face, pana la aparitia brandului turistic al Romaniei, moment in care se va gandi un alt tip de promovare".
Conform ministrului, bugetul MT a fost initial de 397.302.000 lei, diminuat cu circa 11%, la 352.631.000, de la recificarea bugetara, ceea ce reprezinta 0,06 din PIB. Cea mai mare parte a bugetului, 73%, este destinata sustinerii autoritatilor publice locale pentru inev