Vanzarile produselor de protectie solara au inregistrat cresteri de 10-20% in acest sezon, insa sunt departe de performantele anilor trecuti, cand avansul ajungea la 80%; Medicii dermatologici atrag din ce in ce mai des atentia supra riscurilor expunerii la soare, in conditiile cresterii nivelului radiatiilor UV.
Cu cresteri de 20% de la debutul sezonului estival in farmacii si de 10% in retailul traditional, vanzarile produselor de protectie solara, o piata estimata la 12 mil. euro anual, resimt criza economica mai putin comparativ cu alte produse sezoniere.
Desi nu se poate vorbi inca de o scadere pe aceasta nisa, ratele de crestere anuntate pana acum sunt la mai putin de jumatate fata de anii precedenti, cand majorarile se duceau pana la 80%. Daca vanzarile de produse pentru protectie solara se mentin pe crestere, mai putin norocosi sunt jucatorii din alte domenii. In retail, spre exemplu, vanzarile de aparate de aer conditionat, o alta nisa sezoniera, se inscriu in tendinta generala de scadere manifestata de la inceputul anului.
Incepand din aprilie, supermarketurile si farmaciile organizeaza rafturi speciale pentru produsele de protectie solara, insa varful vanzarilor se atinge abia in iulie - august. In conditiile scaderii semnificative a bugetelor de vacanta, reprezentantii companiilor spun ca se remarca o preferinta pentru produsele ieftine.
„Din clasamentul celor mai bine vandute putem spune ca brandurile cu vanzarile cele mai mari sunt cele care au preturile mici", spune Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour Romania
La nivelul vanzarilor Carrefour, s-a bugetat pentru acest an o majorare cu 30% a vanzarilor pe acest segment fata de sezonul trecut.
„Pana acum vanzarile produselor de protectie solara sunt pe trend pozitiv, in luna iunie, in numar comparabil de magazine, inregistrand o crest