Ioana Lupea: „Lui Băsescu nu i se poate trece cu vederea faptul că a știut și a tăcut, intervenind doar în interesul fiicei sale”.
De dragul fiicei sale Elena, preşedintele României a ascuns o informaţie de interes public. Cu intenţia să regleze nişte conturi cu jurnaliştii critici la adresa Elenei Băsescu, Traian Băsescu a dezvăluit că, în campania pentru alegerile europene, a existat o înţelegere murdară între „politic şi două trusturi de presă” pentru plata cu bani neînregistraţi a unor clipuri electorale difuzate cu titlu gratuit. Prin politic putem înţelege partidele politice, inclusiv PDL, din moment ce pretextul alocuţiunii prezidenţiale a fost remanierea ministrului Monica Iacob Ridzi, iar Băsescu a evitat să nominalizeze.
Potrivit propriei sale declaraţii, auzind de troc pe 29 mai, şeful statului le-a cerut responsabililor de campanie să înceteze imediat difuzarea oricărui clip electoral al fiicei sale, în loc să le solicite partidelor să oprească maşinăria infernală. La Elena Băsescu, şi nu la fostul demnitar Ridzi, s-a referit când a vorbit despre „campania furibundă împotriva unui om care şi-a câştigat mandatul” şi care a plătit astfel pentru că n-a mai intrat în horă. Nu ştim ce regim au avut spoturile Elenei Băsescu difuzate după 29 mai pe Realitatea TV şi Antena 3, televiziunile trusturilor incriminate, nouă apariţii potrivit monitorizării Alfa Cont. Şi probabil nici nu vom afla dacă Elena Băsescu şi alţi candidaţi la alegerile europene au oferit sacoşe cu bani unor televiziuni în schimbul publicităţii electorale.
Jurnalistul Cătălin Tolontan, cel care a condus echipa de investigaţii a „Gazetei Sporturilor” în cazul „Ridzi”, are dreptate: demisia ministrului, trăită absurd ca un fel de catharsis, nu foloseşte la nimic pentru că lasă publicul fără răspunsuri. Aceste răspunsuri se află la politicieni şi la televiziuni