Joi, 16 iulie 2009, Audi implineste 100 de ani si serbeaza acest moment printr-un eveniment cultural in orasul german Ingolstadt.
Deschis de cancelarul german Angela Merkel, evenimentul din Ingolstadt va ingloba expozitii cu cele mai de succes modele din istoria marcii, dar si concerte pe durata a patru zile.
100 de ani de "Progres prin Tehnologie"
Inginerul german August Horch a pus bazele companiei cu acelasi nume in 1899 si a produs primul automobil in 1909, la Zwickau. Obligat sa paraseasca propria companie, in 1909, August Horch a hotarat sa-si continue cercetarile sub numele Audi (sinonimul din latina a numelui Horch).
Primul automobil Audi a fost echipat cu un motor de 2.6 litri, cu patru cilindri in linie. In 1920 August Horch paraseste compania, iar in 1921 Audi lanseaza primul model de serie din Germania cu volan pe partea stanga, Type K.
In august 1928 Jorgen Rasmussen, proprietarul DKW, devine actionar majoritar in cadrul Audiwerke AG. Patru ani mai tarziu ia nastere Auto Union prin fuzionarea companiilor Horch, DKW, Audi si Wanderer, sub emblema mostenita de Audi pana in zilele noastre.
Uzina Auto Union a fost mutata la Ingolstadt dupa cel de-al doilea razboi mondial, in 1964 fiind cumparata de grupul Volkswagen. In urma tranzactiei, VW a renuntat la marca DKW, iar in 1969 Auto Union a fuzionat cu NSU, cel mai mare producator de motociclete ai anilor '50. Denumirea oficiala a companiei a devenit Audi NSU Auto Union AG, iar in 1985 s-a trecut la Audi AG, Auto Union si NSU fiind declarate defuncte.
Dupa o perioada nu tocmai fericita la sfarsitul anilor '80, vanzarile Audi au inceput sa creasca odata cu lansarea gamelor A4, A6 si A8 in 1996, cifrele record fiind doborate in fiecare an, mai ales in Europa, in 2008 inregistrand peste 1 milion de unitati vandute. Noile modele A4