In unele ministere a devenit uzuala infierarea publica a unor persoane, inaintea cercetarii prelabile a faptelor care li se imputa si inaintea ajungerii la un rezultat oficial si argumentat. Au devenit curente si numirile controversate, in contradictie flagranta cu pregatirea, cu profesionalismul ori cu integritatea persoanelor vizate. Si tot uzuale sunt deciziile ilogice.
Unul dintre ministerele care, de cateva luni, uziteaza de acest obicei este cel al Internelor si Administratiei. Feed-back-ul pe care se sconteaza, chiar daca nerecunoscut oficial, poate fi discreditarea persoanelor vizate, care, ulterior, poate atrage dupa sine un act de demitere, o inlocuire din functie, o retrogradare sau doar satisfactia ponegririi publice - chiar si in lipsa unui control si a unor concluzii inatacabile. Istoria foarte recenta dovedeste, insa, ca se poate merge pana la desfiintarea de institutii.
De un asemenea tratament a avut parte Grupul Special de Protectie si Interventie "Acvila". In cazul unitatii antiteroriste "Acvila", conducerea M.A.I. a decis, in prima faza, fara un consult cu specialistii din minister, trecerea ei in subordinea Jandarmeriei, ceea ce a determinat demisia in bloc a "acvilistilor". Inainte de aceasta mutare, insa, staff-ul Internelor nu a dispus niciun control, cum era firesc. Dar intr-un plictisitor sfarsit de saptamana de la jumatatea lui mai, un fost sepepist, trecut in rezerva, reactivat anul acesta la Interne si numit sef al Brigazii de Interventie "Vlad Tepes" a Jandarmeriei Romane, Gheorghe Rizea, acuza pe toate canalale media, pe un ton care oscila intre gravitate si mistocareala, cheltuirea nejustificata a banului public de catre "Acvila". E greu de crezut ca domnul Rizea a iesit in lume cu aceste acuze fara stirea superiorilor. Si e inadmisibil ca astfel de acuze sa fie lansate oficial in lipsa unui control care sa le certifice