Traficul de pe aeroportul Baneasa din Capitala a crescut in ultimii patru ani de mai mult de patru ori, insa infrastructura a ramas la aproape acelasi nivel, adica o singura pista pentru zborurile efectuate zilnic de aeronave.
In timp ce in 2005 numarul de pasageri care alegeau aeroportul Baneasa nu depasea 400.000 de persoane, anul trecut traficul a ajuns la 1,7 milioane de pasageri, iar in primele cinci luni din acest an s-a ridicat la peste 750.000 de pasageri.
„Am avut o crestere cu aproape 22% a numarului de pasageri in primele cinci luni fata de aceeasi perioada a anului trecut. In fiecare zi sunt aproape 100 de decolari si aterizari", a declarat Marius Girdea, operations manager in cadrul aeroportului Aurel Vlaicu (Baneasa).
Reprezentantul aeroportului Baneasa sustine ca existenta unei singure piste permite cel mult 12-14 aterizari sau decolari pe ora. „Inca nu s-a atins acest maxim de 14 aterizari pe ora, insa s-a pus problema dezvoltarii aeroportului prin construirea unui nou terminal de plecari de catre compania Blue Air", a sustinut Girdea.
Maxim 14 aterizari pe ora
In acest sens, compania aeriana Blue Air a semnat un contract de concesiune pe 25 de ani pentru construirea unui nou terminal de plecari, investitia urmand sa se ridice la circa 10 milioane de euro. Lucrarile de constructie ale noului terminal nu au fost demarate inca din cauza faptului ca se intarzie cu obtinerea aprobarilor. „Vrem sa ne dezvoltam compania, ceea ce implica si o dezvoltare a aeroportului prin realizarea unui terminal nou. Suntem inca in stadiul obtinerii de aprobari", a spus Florentina Ivan, director de relatii publice al Blue Air.
In timp ce aeroportul Baneasa inregistreaza in continuare cresteri ale numarului de pasageri, cel mai mare aeroport din tara, Henri Coanda din Capitala, a raportat o scadere de 15% a traficului in prim